pondělí 28. února 2011

Drobáky

Úplně mi zůstává rozum stát nad prodavačkama. Dycky sem si říkala, ty jo, chudáci ženský, taková blbá práce, celej den zírat na ty dementní lidi, a všichni víme, že to prostě nemají lehký. Tenhle postoj mi vydržel docela dlouhou dobu, byla sem hodný, chápavý, tolerantní člověk.
Jenomže pak sem si začla všímat, že prodavačky si můj soucit nezaslouží. To, že nedokážou spočítat hodnotu stravenek, a kolik mají vracet, nebo kolik mám doplácet, to už sem si snad zvykla. Fakt mě baví furt si někde přepočítávat stravenky za 65 Kč a sama si počítat, kolik doplatím. No ale, dejme tomu. Naučila sem se násobilku 65ti, a su zase o něco lepší člověk.
To, že většinou neví, jak se menuje mango a dělají, že poprvý v životě vidijó kiwi, to je specialita Alberta, na to už sem si taky zvykla.

Co mě ale totálně rozbíjí, je ta jejich věčná otázka, jestli mám drobný. Pochopila bych to semtam, když mají problém s penězma. Ale furt a všude? Mně připadne, že se na to ptají úplně bezmyšlenkovitě, né proto, že by je potřebovaly, ale proto, že se jim prostě nechce vracet. Hej, tak co kurva na té kase děláš?
Hlavní práce prodavačky je projet zboží kóďákem, podívat se na částku, převzít peníze a vrátit. Nemusí nic počítat, nemusí nic do té kasy ťukat, nemusí to zboží kontrolovat, nemusí o tom zboží nic vědět, a je jim zatěžko prostě držet hubu a vrátit mi drobný tak, jak mají, protože když vytáhnu litr, tak nechcu slyšet pokaždý „a nemáte drobný?” Né, to teda nemám. Protože je nahážu v práci do automatu. A pokud mám, tak ti je stejně nedám. Kdybych se chtěla přehrabovat v peněžence, tak to udělám rovnou, ne?
Naseru se takle v Albertovi, a pokračuju do masny, kde je to to stejný, a v drogerii se na mou stovku tváří jak kdybych byla zločinec, protože mi musí vracet 19 korun! A to teda musí vylovit desetikorunu, a pak tu pětikorunu z toho kastlíku, a pak eště dvě dvoukoruny, no teda, tolik práce! Úplně sem si ten škaredý xicht zasloužila, paní prodavačko, stydím se za sebe a doma se budu tři dny a tři noci mrskat devítiocasou kočkou.
Moc si přeju, aby už se stala ta úžasná věc, a místo prodavaček aby byly samoobslužný automaty. Já bych si to svoje zboží projela kóďákem, ukázalo by mi to částku, prachy bych dala automatovi, ten by bez frflů a škaredých xichtů vrátil drobáky, a já bych si spokojeně odešla s nákupem domů.
A nebo naopak teda chcu, aby se na mě z bankomatu sypaly samý drobný, když je všude tak chtějí. Bankokokot se bojí dokonce vydat mi stovku. Musím vybrat buď čtyři sta nebo šest set, protože plechový blbeček nemá ani pětistovky, ani stovky, a ani vůbec žádný drobný. A já třeba nechcu vybírat šest stovek, chci vybrat pět, jo, protože to sou moje peníze a já si chci vybrat, kolik si vybrat chci, né to co se hodí bankomatovi. A pak si třeba vybírám čtyři litry, a to už se bojím dopředu, protože von si mě vyfotí, řekne si, ty jo, už je tady zase, ta vzteklá, tak uvidíme... a vyhodí mi dva dvoulitry. Tak to už jako pozor. Pak du teda nakupovat, s dvoulitrem si připadám jak zločinec, jak kdybych ten bankomat zahákla za auto a vyrvala ze zdi, a nikdo mi nic nedaruje, protože nakonec se na mě prodavačka podívá takovým způsobem, že je úplně jedno, jestli su Dexter, nebo hodná žena s dvoulitrem, protože prostě je všecko špatně, a co hůř, dohnali mě k tomu, že já se za svoje dvoulitry stydím. A pak, když se zbavím dvoulitrové bankovky, tak si vesele kráčím po světě se svýma bezkonfliktníma dvoustovkama a stovkama, ale houby mně je to platný, protože při nejbližší možné příležitosti zase uslyším „A nemáte ty drobný?"


10 komentářů:

  1. *když platíš litrem a víc.

    OdpovědětVymazat
  2. V pár Tescách už je ten automat (vim o Hradci, Praze a Plzni), ale je to nějaký patrně složitý, protože sem u toho nikdy neviděla nikoho a pokaždý sem zrovna kupovala nějaký rohlíky, který nemaj eany, žejo, tak se mi k němu moc nechtělo. Stejně ty automaty určitě naprogramujou, aby ti tam blikla obrazovka NAVAL DROBNY, SMEJDE!, když platíš a víc.

    OdpovědětVymazat
  3. z bankomat jdu vždycky lstivě vybírat 3.800, 5.800, ... - abych z něj vydyndal aspoň nějaké drobné. kulaté drobáky zas každý brtník potřebuje do kafového bankomatu do práce, bez toho bych tam nepřežil, to mají prodavači smůlu.

    OdpovědětVymazat
  4. to se mi líbilo v dánsku, kde si v bankomatu nejen vyberu takovou částku, kterou potřebuju, ale ještě si tam naklikám v jakých bankovkách. jinak automaty v tesku fungujou i na rohlíky a fungujou super. jenom je potřeba si přečíst návod.

    OdpovědětVymazat
  5. tesco samoobslužná obsluha je úžasná věc. rohlíky se naťukaj z výběru, podle váhy toho, co hodíš do tašky to pozná, jestli nekecáš. a hlavně je to rychlý a drobný taky vrací :)

    (a přiznávám se, že pokud mi vyjde částka tak, že se snadno doplní drobnejma, tak je najdu sama, ale zase na mě některý prodavačky koukaj jak na bílou vránu :)

    OdpovědětVymazat
  6. díky za tipy, už se s rohlíkama nebudu ničeho bát, až zas jednou za uherskej rok půjdu do Tesca :))

    OdpovědětVymazat
  7. No ty samoobslužné kasy fungujou v poho.Jinak taková pokladní si musí pamatovat kód každého pitomého rohlíku,chleba a exotického ovoce a to,že chcou drobné je snadno vysvětlitelné obzvlášť v albertu (byla sem tam na brigádě),ono totiž když jí dojdou,tak musí zavřít pokladnu,jít někam dozadu do zázemí a tam přes 4 formuláře nafásnout nové a k tomu ji zjebe nějaká hlavní pokladní,že jí došli drobné....tak se jim nediv,že se tě radši zeptaj,stačí říct nemam,násilím tim asi do peněženky nepoleze a že koukaj otráveně...kdo z nás se mile kření v práci na každého xichta co mu tam projde :D:D

    OdpovědětVymazat
  8. hele, co nadavas? tady zas pro zmenu drobny proste nevracej. stoji neco 3 eura a sedesat tri centu? mas bejt rada, kdyz ti vrati peticent, ale o 7 centech zpet si muzes nechat leda tak zdat..
    tak jsem najela na stejnej system a kdyz neco stoji za carkou min jak dva tri centy, zaokrouhluju dolu. vetsinou to prochazi...

    OdpovědětVymazat
  9. Automatickou pokladnu považuju za nepřijetalnou zrůdnost.
    Kde se toto zastaví ?

    Mě je těch pokladních vždy tak nějak líto, mají v tváři vepsaný smutný příběhy

    OdpovědětVymazat