pátek 22. dubna 2011

Tornádo

Připadá mi, že už půl roku se motám v kruhu, a průser nabaluje průser. Je to jako tornádo. Čím víc problémů, tím víc se jich nabalí, tím rychleji se to dostane do obrátek. Někdy si připadám jako v oku tornáda (zdánlivý klid, ale vím, že se kolem mě ty problém točí a jenom čekám, kdy se zase dostanu do víru dění). Čekám na den, kdy si v klidu sednu a řeknu si ty jo, konečně sou zpátky dny, kdy sem se mohla těšit z maličkostí a z řešení blbostí.
Někdy si říkám, že Bůh každýmu naloží tolik, kolik snese. A někdy si říkám, ať dou všechny chytrý rčení do prdele.

Anička se stává těžce nezvladatelná. Už párkrát měla problém s tím, že ve školce bije děti. Teď to vygradovalo tím, že na zahradě zmlátila ňákýho menšího klučíka klackem jenom proto, že si s ní nechtěl hrát na jídelnu. Naštvala mě tak jako nikdy. Křičela sem celý odpoledne a když se zdálo, že to pochopila, a udělala že je jí to líto, šla sem koupit čokoládu, jakože to tomu chudákovi dá s omluvou. Dělala velice lítostivou osobu, já sem jí na to skočila, jenomže následně mu tu čokoládu z velké lítosti snědla. Nechala jeden čtvereček, který zabalila do papíru a na to nakreslila zamračenýho smajla. To mě rozčílilo maximálně. Dostala na zadek a když sem se zklidnila, dala sem jí lízátko s tím, že to klukovi předá. S omluvou samozřejmě. Když sem jí druhý den vyzvedávala ze školky, ptala sem se jí, jestli se omluvila. Řekla, že neví, a že lízátko se jí ztratilo. Záhadně, samozřejmě.
Vede divný řeči. Když sem po ní venku chtěla, aby si vyslíkla bundu, protože bylo horko, trucovitě mi řekla: „A to já neudělám! A nebo víš co? Já si vysleču i kůži, a krev a kosti, abys věděla.”
Když sem po ní chtěla, aby si uklidila pokoj, celá se nafučela a řekla: „A abys věděla, já sním hodně čokolády, stane se ze mě čokoládový zajíc a až mě plácneš, upadne mi čokoládový zadek. Tak. Nekámo!”
Šly sme spolu ven na zelený čtvrtek, protože ve městě byly slavnosti. Koupila sem bramborák, seděly sme u kašny, já sem dojídala, Andula tancovala. Chtěla sem jí dat kousnout, jenomže zrovna prováděla nějakou taneční kreaci, máchla rukou a bramborák odletěl o kus dál před jakýhosi zhulenýho borca, kterej na to zíral a nechápal, kde se to tam vzalo. Hrozně mě to rozesmálo. Andula se rozhořčila, že se jí směju, dupla na bramborák s tím, že ji nazlobil a že ho zabije. Rozdupala ho na cucky a pak triumfálně řekla „Tak a seš mrtvej, ty ... bramboráku jeden!" V takových situacích mávnu rukou, protože něco takovýho se stane desetkrát za den, už ani nemám sílu reagovat. Někdy mě to rozesměje, třeba když se naštve a blbě to celý odhadne a vyhrožuje „tak a abys věděla, za trest nesním křupky!" Jakože se rozhodla mě vytrestat. Tak jako udělám fajn, sáček s křupkama schovám a ona pak příde a „Tak ne, já sem si to rozmyslela. Za trest ty křupky sním!"
Někdy mě ale fakt vytočí.
Nepomůže domlouvání, ani citový vydírání, doprošování, křičení... zkrátka nic. Někdy už su fakt zoufalá. Těším se až příde puberta a přestane se mnou mluvit.

Protože bude mít narozeniny, šla sem do hračkárny kupovat něco, co jí udělá radost. Jenomže sem se plácala mezi regálama, kupovat se mi nechtělo vůbec nic, protože už sem viděla, jak všechno rozmlátí během dvou dnů. Nakonec sem koupila umělohmotný psíky, co se jakože na noc schovají do domečku. Už vidím, jak psíci skončí s ukroucenou hlavou a domečky budou rozšmelcovaný na kaši.
Když mi naposledy přehryzala sluchátka, měla sem sáhodlouhou přednášku o tom, jak se vydělávají peníze a co za ně můžem mít, a co se s nima stane, když něco zničí. Po téhle přednášce byl chvíli klid. Asi za týden přišla, donesla autíčko a prohlásila „Du si hrát s autíčkem.”
„Jo? A co s ním budeš dělat? Budeš si hrát na převážení dinosaurů?”
„Ne. Já to auto rozbiju, a peníze vyhodíme oknem!” A k tomu se usměje, jakože dobrý.
Vůbec se mi nechce ani zvířata v kouli balit, protože to ani nemá smysl. Ale musíme dodržet Kodex. Dělat, že sme normální. Zabalit, velkou mašli, udělat fotky s dárečkem. Šťastná rodina.
V příručkách se mluví o jakýmsi období vzdoru, a že by ho rodič měl brát s nadhledem. Psychologický kecy. Prej nadhled.








9 komentářů:

  1. Tez me rozciluje jak ma MArios na vsecko odpoved a to takovou ze se nemuzu nesmat. Mimochodem jesteze nenakreslila smajla smejiciho...to by byl tezky vysmech :)
    Tresty zatim resim sezenim na zidli, kterou mam pro tento ucel v chodbe...davam si stopky na telefonu kdy musi sedet a nehnout se z tama...za kazdej rok minutu...jestli ma pet let tak pet minut...je to celkem drsne to decko naucit, ale celkem to funguje. Jo a jeste dodrzuju trikrat a dost. Tak ze nejdriv reknu at to nedela a proc, podruhe reknu jestli neprestane tak pujde na trestni zidli a potreti uz bez reci putuje. Pokud se zvedne tak vracis decko dokud tam nezustane cistej urcenej cas. Neni to zadnej zazrak, ale co je ze jo?
    Nebiju a to protoze mi prijde blbe rikat mu at nebije druhe a potom sama ho mlatit...samozrejme neodsuzuju vychovne postupy druhych...kazdy delame co muzem...drzim pesti at te dlouho netrapi

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju, Gugu. S těma tělesným trestama souhlasím, když ji plácnu přes zadek, to už je fakt mezní situace a cítím se pak daleko hůř než ona. Ona si klidně založí ruce, a řekne: \"A mě to vůbec nebolelo, abys věděla. Ani nebrečím.\"
    To s tou židlí zkusím, to je dobrý nápad. Nastane tvrdá disciplína.

    OdpovědětVymazat
  3. Po trestu je prej dobry vysvetlit proc tam to decko je a zadat omluvu...po omluve obejmout nebo treba pusu...jakoze dobry :) a potom o tom uz vubec nemluvit.
    Donutit to decko tam sedet muze trvat i dny a je to o nervy...jo a trestni zidli lze praktikovat kdekoliv...v parku treba sutr nebo ve meste lavicka...

    OdpovědětVymazat
  4. tak uz se na to zacinam tesit, jak to tady ctu....:-P

    OdpovědětVymazat
  5. hele, jako na druhou stranu se nemuzes ptat, po kom to ma, vzpomen si na sebe :))

    OdpovědětVymazat
  6. ...a nejvíc mě vytáčí, když po takové té výchovné přednášce dítě pokrčí nos a odfrkne: \"No a?!\".
    Nejhůř berou trest zavření na pár minut o samotě do pokojíčku... Ale je fuška udržet kliku. :-)
    Držím palce, ať se to co nejdřív přežene!

    OdpovědětVymazat
  7. Někde jsi psala že neumíš vztahy, ale vždycky jsem si myslela že s dcerou to máš jinak. Asi trochu ne, asi je taky tak trochu jako rybicka v akváriu...Je těžké poslouchat co doopravdy říká, vím to už dvojnásobně, ale jde to, když rodič nepospíchá. A k těm navrhovaným trestům-nevím, nevím. Vznikají z nich hodné děti,co je s nima v dospělosti hodně práce

    OdpovědětVymazat
  8. Danikana: U ní je hodně těžký poslouchat, co říká, nebo co chce říct, protože ona je příliš vychytralá. To znamená že neříká, co si myslí, ale co si myslí, že ten druhej chce slyšet. Nevím, kde to vzala, od mala ji učím říkat, co si myslí, ne to co je jako správný. Třeba se jí zeptám, jakou barvu má ráda na oblečení. Řekne pokaždý jinou, podle toho, co mám na sobě. Nebo dneska sem se jí ptala, kdyby mohla chtít jednu věc, která by ji udělala šťastnou, co by to bylo. A ona mi odpoví: Velikonoce.
    Je to těžký. Netušila sem, že výchova může být tak těžká. Připadá mi, že čím víc na tom záleží, tím je to horší.

    OdpovědětVymazat
  9. Hm, bacha, jsi chytrá a to je někdy trochu na škodu, vkládáš do ní svoje představy proč něco dělá, ale to může být jinak - ona odpovídá ze svého hlediska dobře – pro ni je důležité to co je tady a teď, protože za chvilku se to změní … to jen ty chceš, aby už teď odpovídala jako dospělý člověk, který už má hotový, zabetonovaný názor. Tvoje otázka na barvu pro ni není důležitá, proto tě odbude - ALE to není vyčůranost, ona ti řekla právě to co si v tu chvíli myslela. A ty jí nevěříš...:-) No nemá to s tebou jednoduchý, viď :-)

    OdpovědětVymazat