pátek 16. května 2008

A co když už to lepší nebude?

Rozvod na spadnutí a do hrobu daleko, abych si od toho všeho už odpočala. Všechno je tak strašný, že si to ani nedovedu srovnat v hlavě. Ani se nevztekám, jenom cítím lítost, a vinu, a to hlavně ve vztahu k Andulce, protože ta si tohle všechno zaslouží ze všeho nejmíň. Není to prostě dobrý. Začlo to asi před týdnem, nevím už ani kvůli čemu, kdy sme se pohádali, Hugo vzal všechny peníze a kartu, a neukázal se doma tři dny. Tuhla mně jenom krev v žilách, aby nevybral celej účet. Pak se teda vrátil domů, ale navečer odjížděl pryč, no ani přes den moc nepobyl...z toho pramenil Alcatraz. Potom se jakože vrátil domů, vrátil kartu (prachy né, ale čert to vem), a oznámil mně, že si založil svůj vlastní účet. Což bylo zrovna ten stejnej den, co mi došlo z pracáku, že budu dostávat mateřskou už jenom tři litry. Řekl mi, že mi bude dávat půlku nájmu a ňáký peníze na Andulku, a to všechno se děje jenom proto, že se jaksi nepřístojně chovám. Údajně se courám po nocích abych mohla šukat chlapy, nebo co. Rozhádali sme se úplně strašně, a hodili sme na sebe všechno od A po Z (od Andulky po Žížalu). Nastala ňáká snaha o řešení, ale pravda je, že já už sem se sílama dost v koncích, a už se mně nechce, vážně se mně nechce doufat, a věřit tomu, že jednou provždy, tentokrát, přestane pít, protože uvěřit tomu je strašně vyčerpávající, ale eště horší je, když to zase dopadne špatně. Nikdy by mě nenapadlo, že tohle budu dělat, ale asi je to ňákej syndrom manželek alkoholiků, či co... Zdravej člověk by těm slibům nevěřil ani náhodou, ani kdyby dlátkem do něho tesali, protože je zjevný, že když někdo chlastá leta, tak nepřestane ze dne na den. Problém syndromu ale je, že ... nevím proč, možná v nějaké nablblé víře v to, že to může být lepší, že se ta rodina dá zachránit, mu dám ještě šanci. Která mě ale stojí tolik sil, že kdo to nezažil, to asi ani nepochopí. Takže uvěřím tomu, že vážně pít přestane, že to bude dobrý, všechno, že budeme dobrá, spokojená rodina, a už už si to maluju, jak všechno bude v pohodě, a najednou.... No, jasně. Nedovedu si tady to svoje chování vysvětlit, kdybych to o někom četla, tak bych si řekla, že todle patrně tak mají hloupý, naivní a slabý ženský. No ale asi ne. Dlouho sem se v tom plácala, než mně to došlo. Předevčírem sme měli rozhovor, kdy sem mu tohle všechno řekla, a následný odpovědi mě utvrdily v tom, že už to prostě lepší nebude. Blbý na tom je, že problém s jeho alkoholismem mám jenom já, ne on, podle něho sem si to celý vymyslela, nic takovýho neexistuje, on nikdy nepil, a dyť už přestal, před třema dnama, ale pak musel zase začít, protože se k němu chovám hnusně, ve skutečnosti ale nepije. Nehledě na to, že si nemůžu vážit člověka, kterej se nametenej chová tak, jak se chová. Bohužel. Vymýšlí si nesmysly, že se furt někde s někým tahám, že někoho mám, a hledá důkazy, který samozřejmě dycky najde. Protože když se chce, všechno de. Čte mi mejly, esemesky... slídí na icq. Mám nervy nadranc z toho, jak čekám, co odkud zase přiletí, co vymyslí. A když dá v hospodě s kámošema hlavy dohromady, dozví se samozřejmě spoustu pikantních věcí, protože hoši od piva mají fantazii bujnější než Tolkien. Posílá mi esemesky, kde mně vyčítá jak se chovám, co dělám a tak dál, a když se přestanu omlouvat a přejdu do útoku, hodí zpátečku, a vypisuje, jak to dělá proto, že mě tak strašně miluje. Ách, už mám dost. Nevím, co mám dělat, a dost se v tom plácám, hodně, hodně moc. Takový rozhodnutí, leží to na mně jak kvádr žuly, a nejde s tím pohnout, a není nikdo, kdo by ho odvalil. Díky tomu je mně od včerejška taky pěkně blbě, hrozně mě bolí žaludek... no, snad to přežiju. Piju čajíky, ale ty nepomáhají. Protože čajíky mně nic nevyřeší. Pořád se nemůžu rozhodnout, jestli tohle sou ty správný důvody k rozvodu, jestli není lepší to překonat, nějak, už kvůli Aničce...nevím. Furt nevím, jestli mám právo nadřadit vlastní štěstí nad štěstí její. Vzít jí tátu taky není žádnej dobrej vklad do života. Je to sakra blbost. Je to ale strašně dvojsečný, protože jak bude vypadat manželství, udržovaný za každou cenu...dá jí to víc? Nevím. Neumím to rozseknout, neumím se rozhodnout. Vím, co bych chtěla já. Nevím ale co je lepší pro ni. A připadám si jako zločinec. Pravda je, že sem Huga vyhodila z bytu, takže trošku jasno v tom vlastně mám. No ale nechce odejít. A tak je vlastně bezpředmětný nad něčím přemýšlet, když to nemá řešení. Hugo neodejde z bytu, a dál mě bude komandovat, ať chci nebo ne, bude chodit ožralej tak jako tak... peněz mně může dat, kolik uzná za vhodný, protože já s tím nemůžu nic dělat. A kdyby už se stalo to, že bych si to všechno vybojovala, a zůstala s Andulkou sama, musela bych do práce a vydělávat, abych nás uživila, což je taky příšerná blbost, protože Anžu ani nemám kam dat, když ju nevzali do školky. Neříkám, že všechno, co se stalo, je jenom jeho vina, protože já su taky kvítko z čertovy zahrádky a není lehký se mnou vyjít, to teda ne, ale ohledně našeho vztahu bych byla schopná překousnout hodně. Né ale ten chlast. Ten to zničil. Takže - plácám se. Ještě pořád vlastně v tom, jestli má cenu ten vztah zachraňovat. Protože vím, že nechcu být rozvedená, nechci aby Anička byla z rozvedené rodiny, nechci dělit majetek a dřít celej život bídu s nouzí, protože tak by to stejně skončilo. Na druhý straně tuším, že je to všechno stejně jenom otázka času. A hlavně pořád obviňuju sebe, přemýšlím, co šlo udělat jinak, co by šlo jinak, jak by se dalo tohle a tamto, a kdybych ubrala tady... Nevím, jak to všechno bude. Bojím se toho. Sima říká, že bude líp, já si ale myslím, že líp už bylo.

K tomu všemu do Prahy nepřijedou The Blackout... ale bůhví, jestli se vůbec do ňáké Prahy dostanu, protože ... jestli vůbec někdo bude hlídat Aničku. Hugo říkal, že mně mý dítě hlídat rozhodně nebude, abych se mohla někde courat. Takže to nevypadá dobře... a Praha, to byl jediný světlý okamžik tohoto roku.

17 komentářů:

  1. uffff...co ti na to rict kowakova...podle me prvni z veci je, ze nemuzes byt na Hugovi financne zavisla a taky urcite je vic skolek kam muze Anza ne?
    Zkus prvne jine skolky a pak holt tu praci... No taky by se dalo koumat nad praci z domu od kompa... nebudes sak furt doma, Anza uz je velka, do skolky kdyz nepude letos bude na rok...

    Nevim, muj dojem je, ze Hugo se nezmeni, dokonce bych se odvazila tvrdit, ze ma jinou...proto ti hazi vinu na tebe.. v kazdym pripade se nelituj, nehledej chyby v sobe a snaz se hledat reseni...skolka, prace pro tebe = samostatnost...

    drzim palce, at neni hur... ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Jejda...Mně je z toho špatně, jen to čtu (kdysi, hodně dávno, jsem zažívala něco podobného, jen jsem naštěstí neměla děti. Taky jsem se neuměla rozhodnout, a rozsekl to za mě až osud.) Líp možná bylo, ale líp taky bude ;)
    Na tvém místě bych docela určitě zašla do nějaké rodinné poradny - je to zadarmo, ale úroveň je různá, takže chce trochu štěstí, abys narazila na dobrého psychologa. Oni tam vzdor názvu neradí :) , ale pomůžou ti přebrat si výhody, nevýhody, možnosti... Za to nic nedáš.
    Andulka a školka... Mám dojem, že kdybys byla v situaci, že musíš do práce, dalo by se snad něco vydupat přes úřady - chce to holt trochu akce. Teď ale asi na nějaké akční konání, nemáš sílu, co? :/

    OdpovědětVymazat
  3. Po rozvodu to nebude lepší.Rozvod není řešení potíží, ale výroba dalších potíží.

    OdpovědětVymazat
  4. No teda! Nemůžeš nemyslet na rozvod a možné následky a varianty, to je jasný; těžký se v tom nehrabat, i když ti to na náladě nepřidá. Ale kašli na to, jestli budeš rozvedená nebo nebudeš. Je to úplně fuk!!!
    A můžu tě ujistit, že bude líp!

    Co nechápu: Jak to, že jste neměli každáý svůj účet? Jak to, že ti čte sms a maily?? Proč ses před tím neochránila? Jak to, že tam má přístup? To nejde. Odsunula jsi stranou svoje soukromí?

    OdpovědětVymazat
  5. Moje matka se chtěla rozvést, když mi bylo 11 let. Tenkrát jsem hrozně brečela a prosila jí, že chci svýho tatínka, ať se nerozvádí.. Je to největší chyba, jakou jsem kdy udělala. Máma se tak kvůli udržení manželství vzdala vysněný práce.. aby se nakonec za 10 let stejně rozvedla.. ale to už pro ní bylo pozdě někde začínat znova, navazovat na to, čeho se vzdala.. A já jsem tak byla svědkem věcí, který jsem rozhodně nechtěla vidět, ale který už přede mnou nešlo skrývat, protože jsem byla skoro dospělá. Dneska to vím, že jsem mohla být šťastnější, kdybych neviděla co všechno otec matce dělal.. jak se k ní choval a jak se choval ke mně, jakmile jsem dostala vlastní rozum. Určitě bych měla hezčí dospívání, kdyby se naši tenkrát rozvedli.

    OdpovědětVymazat
  6. :-(((((
    Nic moc situace...
    At je lip...
    A Jardo, nevim nevim... Rekl bych, zes to moc neodhadl...

    OdpovědětVymazat
  7. Moc držím palce, abys našla sílu a s tím hulvátem se rozešla. Tvoje holčička se s tím srovná, děti to berou mnohem více dospěleji, než jak my \"velcí\" si myslíme. Mají také hlavu a svůj vlastní zdravý rozum. Otec vyšukával s každou sukní a máma se s ním nerozvedla jen kvůli dědově domluvě. Ale říkala jsem jí, že kdyby to tehdy kdysi udělal, bylo by všechno jiné, snad i lepší, protože děti nejsou hloupí a jakékoliv negativní chvění a chování odhalí velmi snadno svou intuicí. Andulka to přijme a ve vyšším věku bude ráda, že jsi vlastně obě osvobodila. Být s ochlastou nemá smysl.

    OdpovědětVymazat
  8. Jardo,pro život s alkoholikem, násilníkem nebo narkomanem to neplatí! (Fakt byste si doma \"zodpovědně\" nechal alkoholičku, která se nechce léčit a bude vám i dětem kazit život?) Zkuste se podívat na http://klimes.mysteria.cz..._04.htm .

    Leni, myslím, že Kowakova je v Brně, tady byl zápis do školek v dubnu a potom (aspoň v naší čtvrti) už to normální cestou nejde, leda snad do nějaké soukromé, které jsou ale hrozně drahé. Přesto si myslím, že přes městský úřad by to jít mohlo, i kdyby třeba kowakova musela Aničku vozit na druhý konec města.

    OdpovědětVymazat
  9. Rozhodni se a rozsekni to, uvidíš, upraví se i tvoje zdravotní problémy, ne hned, postupně, ale upraví. Znám to, taky jsem se v tom plácala, stejný problém, dvě děti, dneska vím, že to bylo to nejlepší řešení. Nebylo to vůbec lehké, ale pokud se jednou rozhodneš, najdeš v sobě neuvěřitelnou sílu. Dneska jsme v pohodě, dcera studuje medicínu, syn má metalovou kapelu, jsou úspěšní v tom, co dělají a hlavně, žijeme v klidu. Držím palce, ráda čtu tvůj deník, jsi moje krevní skupina, i když o hodně mladší. A ještě jedna věc, poradnu jsem vynechala....tak zatím, když budeš chtít cokoliv vědět, napiš

    OdpovědětVymazat
  10. rozvod a rozchod se asi nedaj uplne porovnavat,ale od ty doby,co sem se rozesla s bejvalym,o kterym sem si do nedavna myslela,ze je ten pravej,i presto ze fetoval,tak je mi daleko lip...
    Bude zas lip :)

    OdpovědětVymazat
  11. vsichni chytri az na pudu jako :)
    Navazet se do Jardy je jednoduchy, ale kdyz ji zustane na krku dite a ctyrpokojovej byt, tak vy to nezaplatite.

    OdpovědětVymazat
  12. Jo, holka, situace na houby. Je to těžký. Už jsem to tu někdy psala - mám přítele a starám se s ním (střídavá péče) o jeho děti. Bylo to složitý, znala jsem je jako rodinu cca 5 let před tím, než jsme spolu začli chodit. Děti byly vyklepaný z jejich hádek, v některejch věcech nulový zábrany... je těžký to popisovat, ale fakt bylo na první pohled vidět, že nejsou \"normální\". Když se rozváděli, to bylo teprve maso, fakt zlej rozvod. Ale tak tři měsíce po tom, co se rozvedli, se děti postupně uklidňovaly. Jsou (kupodivu i zdravotně) mnohem víc v pohodě. Jejich matka si totiž taky našla přítele a zdá se, že je spokojená. Pro to, aby byly spokojený děti, je snad nejdůležitější, jestli je ok matka (nebo rodiče). Je mi jasný, že nebude snadný si rozhodnout, co je větší stres - problémy doma (vztahový) a nebo živit prakticky sama dítě, nemít už tolik čas na sebe, prostě uvázat se na 100% (pokud bys teda nechtěla střídavou péči). Ale myslím si, že bys měla koukat v první řadě na to, abys ty byla spokojená. Jsi pro Aničku nejdůležitější na světě, je na Tobě závislá. Když budeš pořád v prdeli, bude hned další na ráně ona, všechno to z tebe bude vnímat.
    Další věc - děti si vybírají vztah podle vzoru jejich rodičů (jsem chodící důkaz). Když mají rodiče rozhádaný manželství, je dost velká pravděpodobnost, že jejich děti na tom budou podobně. Prostě udržovat mazželství \"kvůli dětem\" je podle mě blbost. Kdyby to tak i za těhlech podmínek vyhovovalo Tobě (víc, než když budeš rozvedená), tak proč ne, určitě není všechno ztracený.
    Jinak - můj současný přítel taky chlastal (2-3 litry vína denně). Mě to tenkrát nevadilo = nechtěla jsem to vidět:-). Po tom, co se rozved, chlastá už normálně (cca 1,5 litru za den a ne všechny dny v tejdnu:))). Jeho chlast uklidňoval, jinak je děsnej cholerik. Teď je v pohodě, tak nepije. Jen chci říct, že to nemusí být definitivní, ale musel by chtít Hugo - ne Ty. Ostatní změnit nemůžeme, můžeme změnit jen přístup k nim...
    Drž se, myslím, že máš dost možností, jak to vyřešit. Rozhodni se správně, určitě se Ti to povede!!!

    OdpovědětVymazat
  13. uz to tady ctu celkem dlouho, no nekomentuju. mel jsem tady napsan takovej elaborat, ale nakonec - co k tomu rict jinyho, nez.. hodne stesti!
    a jardo, ty to nehrot, simte, nejsi nahodou jeden z ty iniciativy byvalych kriminalniku, jak nepoustej ministry do prace?

    OdpovědětVymazat
  14. Pajka:
    To nevim, jestli se tady do Jardy nekdo navazi...
    Nemyslim, ze rozvod neni reseni. Naopak bych rekl, ze rozvod je jedine reseni...
    Taky to neznamena, ze zustane uz porad sama. Jasny, ze zacatky nebudou lehky, ale myslim, ze tam bude docela realna nadeje na zlepseni... Ve vztahu uz zadnou nadeji nevidim...
    Nebo ma cekat, az mu z chlastu hrabne uplne a zacne ji bit??? Co potom??? Dal drzet vztah, protoze rozvod neni reseni???

    OdpovědětVymazat
  15. strasne moc drzim palce! situace nezavidenihodna. jenze ja si taky myslim, ze si anicka radeji uzije tatinka jednou za cas, kdy tam bude jen pro ni, nez kdyz ho vidi denne v lihu... a posloucha vase hadky.

    OdpovědětVymazat
  16. ahoj, Jani, ctu si Tvuj blog. naprosto sileny!
    clovicku, rozmýšlela bych jiste taky, co a jak, z blata do louze. neni samotne s deckem lehko, stejne jako zit s alkoholikem ( i kdyz si myslim, ze je to mozna zaludnejsi, horsi varianta. ale nedovolim si soudit kategoricky. Huga neznam, a nemam ani zadnou takovou zkusenost.)
    je tezke to rozetnout asi i proto, ze mam pocit, ze pod tim vsim stale jeste nenastala naprosta lhostejnost vuci Hugovi.
    pravdou vsak je, ze pokud se Hugo rozhodl zalozit si vlastni ucet, chapala bych to s nejvetsi pravdepodobnosti jako pokus vytvorit si vlastni privatni bublinu, vymezeni se, osamostatneni. jakoby se na trhnuti pripravoval sam. takze bych byla ve strehu.
    nekde komentech jsem narazila na domnenku, ze by mohl mit Hugo babu. nemyslim si to az tak docela. myslim, ze nalitej nema moc silu, cas a schopnost udrzovat intimni vztah takove narocnosti, jakou je paralelni vztah. pokud to nema tedy vyslovene na haku. spis bych si myslela, ze po precteni blogu jde o vzdor a vztek.
    co se tyce Andulky a skolky, kolegyne v praci to delala tak, ze si nasla pani pracujici na smeny, - mely to nastaveno tak, ze se de facto v hlidani a v praci stridaly. dlouho se to sice vydrzet neda - z prace k tlupe deti, pulka z nich cizich, a pak zas do prace, i kdyz cim vic deti, tim samosprasnejsi a mene vycerpavajici, jak mam vyzkouseno, ale muze to byt reseni, pripadne v kombinaci s babickou a tu a tam nejakym detskym klubikem, kdyby se Ani nepodarilo umistit jinak.

    poslu neco pres icq.

    kocko, moc na Tebe myslim, vydrz!!
    jana

    OdpovědětVymazat