čtvrtek 30. června 2011

Bod zlomu

Nastal problém s dovolenýma,‭ ‬jako každej rok.‭ ‬Prostě absolutní nemožnost vzít si volno,‭ ‬protože‭ „‬je málo lidí‭“‬.‭ ‬Jasně.‭ ‬Bylo to tak minulej rok,‭ ‬kdy sem nemohla jet na zaplacenou dovču do Řecka,‭ ‬bylo to tak i rok předtím,‭ ‬kdy sem zase nemohla jet nikam proto,‭ ‬že začínalo oddělení.‭ ‬Teď pro změnu nemůžu,‭ ‬protože oddělení končí.‭ ‬Snažila sem se vzít si aspoň dva dny na fesťák do Prahy,‭ ‬čtvrtek,‭ ‬pátek,‭ ‬ale mise nemožná.‭ ‬Udělala sem kolem toho humbuk,‭ ‬ale prd platný.‭ ‬Nikam.
Smířila sem se teda s tím,‭ ‬i když těžko,‭ ‬ale byla sem připravená jít normálně do práce.
Jenomže ve čtvrtek dostala Anička angínu.‭ ‬No fajn.‭ ‬Moje esemeska,‭ ‬že do práce nejdu protože mi onemocněla dcera zněla velice věrohodně.‭ ‬Sakra,‭ ‬vztekala sem se.‭ ‬Tohle nevysvětlím.‭ ‬Ale co se dá dělat.‭ ‬Takže sem nešla do práce,‭ ‬ani na fesťák sem nejela,‭ ‬zůstala sem doma.‭ ‬Osud se smál,‭ ‬až nemohl.‭ ‬Pěkný kousek.‭
Ještě horší bylo,‭ ‬že na pátek byla naplánovaná firemní akce.‭ ‬Plánovaly sme si s holkama,‭ ‬jak si sednem do parku s vínem,‭ ‬a já sem se fakt těšila.‭ ‬Syslica bohudíky nakonec od nás neodešla,‭ ‬slavila narozky,‭ ‬a já sem jí koupila naušnice,‭ ‬který sem jí dala s předstihem.‭ ‬Řekla mi na to dojatě‭ ‬:‭ „‬Týý seš ale pičus,‭ ‬dík.‭“

Ve čtvrtek se za mnou stavila Sima.‭ ‬Pily sme na balkoně kafe,‭ ‬a já sem vykládala o pátku‭ „‬...‭ ‬a panebože,‭ ‬ten Karibik,‭ ‬ještě jednou tam vlezu a uslyším Čo ti jebe,‭ ‬čo ti jebe,‭ ‬tak pozvracím šatnu a uteču.‭ ‬A víš co je eště horší‭? ‬Že na tohle naběhnou brejkaři,‭ ‬a ty lidi-‭“
„Já mám novýho přítele.‭“ ‬Vyhrkla Sima zničehonic.
‭„‬Co...‭ ‬co‭?“ ‬Smála sem se.‭ „‬Koupila sis křečka‭?“
„Né,‭ ‬jako,‭ ‬já myslím doopravdy borca.‭“
„Počkej...‭“ ‬Mávala sem rukou.‭ „‬...jako živýho‭?“
Sima se jenom smála.‭
„Počkej moment...‭ ‬moment‭!“ ‬Mávala sem před sebou rukou.‭ „‬Jako odkdy‭?“
„No,‭ ‬je to tak dva týdny.‭“ ‬Usmívala se.‭
„Co‭? ‬Jak‭? ‬Kdes ho vzala more‭?“
„Víš jak sme byly v tom Karibiku...‭“
„Simo,‭ ‬hlavně mi neříkej,‭ ‬že ho máš z Karibiku.‭ ‬To smrdí.‭ ‬Né počkej...‭“ ‬V hlavě mi to šrotovalo jak nikdy.‭ „‬Hovno‭! ‬Ten motorkář.‭ ‬Ten motorkář s přejetým mobilem‭?“
„Jo,‭ ‬to je on.‭ ‬Je úplně skvělej.‭ ‬Chodíme spolu,‭ ‬byli sme na motorkářským srazu,‭ ‬je boží,‭ ‬a já ho úplně miluju,‭ ‬a my spolu budem.‭ ‬Je nezadanej,‭ ‬bezdětnej,‭ ‬těší se až pozná moje děcka a jedeme spolu na dovolenou.‭“
„No to mě poser.‭“ ‬Smála sem se.‭ „‬Karibik že může vyplivnout něco dobrýho‭? ‬Já tě sebou jednou vezmu a ty si tam pořídíš vztah‭? ‬Já umřu‭!“ ‬Kácela sem se na dlaždičky.‭ „‬Přeju ti to.‭“ ‬Zasmála sem se když sem se zvedla.‭ „‬Proč si mi to nezavolala‭?“
„Já sem se bála,‭ ‬že řekneš,‭ ‬že su blbá.‭“
„Proč bys jako měla být blbá‭? ‬Máš fajn borca,‭ ‬ne‭?“
„Motorkářa‭!“ ‬Vypískla.‭

Když se Sima z té radosti vzpamatovala,‭ ‬řekla mi:‭ „‬A víš na co se kurevsky těším‭? ‬Jared Leto tady má koncík,‭ ‬a já tam pojedu,‭ ‬a uvidím Jareda‭! ‬Já uvidím Jareda,‭ ‬ty vole‭!“
Oujé.‭ „‬Ty,‭ ‬Simo...‭“ ‬Jak jen to...‭ „‬ale ten koncík je dneska...‭“
„Co‭?“ ‬Kníkla.‭ „‬To teda kecáš.‭“
„A kde si myslíš,‭ ‬že sem dneska měla být‭?“ ‬Kníkla sem zase já.
‭„‬A doprdele.‭“
Ooops.

Večer volala Laura.‭ „‬Teď právě hrajou Gogol Bordello,‭ ‬tak sem chtěla,‭ ‬abys to věděla.‭“
„Dík,‭ ‬seš fakt kámoš.‭“ ‬Řekla sem zdrceně.‭
„Teď sme tam měly být.‭ ‬A co myslíš...‭ ‬sedím v práci,‭ ‬a čumím do komplu.‭ ‬Život je na hovno.‭“
„Mně povídej.‭“ ‬Vzdychla sem.‭ „‬Su doma s nemocnou Aničkou,‭ ‬čumím na gumídky,‭ ‬a netuším,‭ ‬jak tohle extempóre vysvětlím v práci.‭“
„Sme tragédi.‭“ ‬Řekla na to.
‭„‬Jo.‭“ ‬Souhlasila sem.‭ „‬Všecko se sere.‭“

A musím taky napsat o akci v Karibiku.‭ ‬Laura mě donutila.‭ ‬Já sem chtěla jít na pivko do Slatiny.‭ ‬Když sem na zastávce teda zjistila,‭ ‬že dem do Karibiku,‭ ‬skočila sem se dom převlíct,‭ ‬abych nevypadala jak z páté cenové.‭
Když sme byly u Laury,‭ ‬pila sem víno a stěžovala sem si na nespravedlnost celýho světa,‭ ‬rvala‭ ‬sem‭ ‬si nitě ze sukně‭ „‬kurva,‭ ‬jako...‭ ‬sukně za pětikilo a divej na to...jako mě by třeba zajímalo,‭ ‬jestli se věcem od vitona taky pářou švy.‭“
„Já bych řekla,‭ ‬že jo.‭“ ‬Řekla Laura.‭ „‬Uvidíme.‭ ‬Něco si od vitóna koupím a budem na tom dělat pokusy.‭“
„Něco jako crash testy.‭“ ‬Smála sem se.‭
Laura se na mě dívala káravým okem‭ „‬Tvoje sukně a halenka mají každá jiný odstín...‭“
„Deme do tmy,‭ ‬nedramatizuj to.‭“ ‬Řekla sem.‭
„Nechceš pučit šaty‭?“ ‬Zeptala se.‭
„Zase.‭ ‬Šaty.‭ ‬Co furt s těma šatama máte‭?“ ‬Kroutila sem očima.‭ „‬Najednou se s tím nadělá...‭ ‬Puštík například...‭ ‬Ondráš taky...‭ ‬furt proč si nevezmeš šaty,‭ ‬a boty na šteklech...‭ ‬Na tom je úplně vidět,‭ ‬o co de.‭ ‬Né že bych byla ohledně borců naivní,‭ ‬ale jak můžou zároveň mluvit o tom,‭ ‬že je důležitá duše,‭ ‬a že je potřeba milovat duši a přitom de jenom o to,‭ ‬dělat někomu přívěšek.‭ ‬Dyť oni sou pošahaní úplně.‭“
„No...‭“ ‬Smála se Laura.‭ „‬Narovinu.‭ ‬Ty bys měla ráda duši někoho,‭ ‬kdo by chodil oblíkanej v teplákovce‭?“
„Žišmarjá,‭ ‬tepláková souprava...‭“
„Tak vidíš.‭ ‬Seš stejná jako oni.‭“ ‬Dolila mi.‭ „‬Napi se.‭ ‬Ňáká duše,‭ ‬simtě...‭“

Dorazily sme kolem jedenáctý.‭ ‬Zatančily sme si,‭ ‬daly sme si víno,‭ ‬zasmály sme se nad kurvama,‭ ‬protože některý tam mají fakt hrubý kostýmy.‭ ‬Uplý šaty,‭ ‬délka do půlky zadku,‭ ‬podvazkový pás.‭ ‬Neuvěřitelný.‭ ‬Prostě pohoda,‭ ‬klídek.‭ ‬V jednu dorazil Ondráš s hokejistama.‭ „‬Právě sme prochlastali pět tisíc.‭“ ‬Křičel na mě.‭ ‬A taky to tak vypadalo.‭ ‬Údajně měli rozlučku,‭ ‬jeden z nich odlítal na delší dobu pryč.‭ ‬Hokejistovat do zahraničí.‭ ‬Kluci tančili na zídce,‭ ‬úplně sem se divila jakou mají rovnováhu,‭ ‬já už bych byla třikrát mrtvá.‭
Laura byla brzo sejmutá z vína,‭ ‬takže se žádný divočiny neděly,‭ ‬a ve dvě sme odešly na rozjezd.‭ ‬Jenomže.‭ ‬Na ulici sme potkaly tři borce.‭ ‬Dali sme se do řeči,‭ ‬dali nám napít coly s morganem,‭ ‬a taky zelené.‭ ‬Jo,‭ ‬dobrý,‭ ‬tady bych jim řekla čau a šla bych dál.‭ ‬Jenomže Laura začla škemrat,‭ ‬ať je neopouštíme,‭ ‬že‭ „‬tamten je fakt pěknej‭“‬.‭ ‬No tak jako co bych pro kámošku neudělala.‭ ‬Podle mě to byli tři trapáci,‭ ‬o kterých bych za pět minut ani nevěděla,‭ ‬že sem je potkala.‭ ‬Takže ale šly sme s nima do Livinu.‭ ‬Livin plnej studentíků,‭ ‬ó můj bože za co mě trestáš.‭ ‬Docela nuda.‭ ‬Borci se kolem nás furt ochomýtali a měli takový ty slizácký pohledy,‭ ‬ale jako že by mně někdo koupil panáka,‭ ‬nebo aspoň tyčinku,‭ ‬to né.‭ ‬Furt se akorát blbě ušklíbali a ptali se jak se menujem a odkud sme.‭ ‬Byla sem nasraná,‭ ‬že tam ztrácím čas.‭ ‬Pak mě to prostředí začlo úplně děsit.‭ ‬Plno uslintaných borců kteří nemají absolutně žádnou úroveň.‭ ‬Borec,‭ ‬co balil Lauru,‭ ‬pil zelenou.‭ ‬Vrchol všeho byl,‭ ‬když se týpek napil panáka,‭ ‬začal prskat a vrazil mi do ruky sklinku se zbytkem‭ „‬kdyžtak to dožahni‭“‬.‭ ‬Dívala sem se smutně na polovičního panáka a na borečka kterej se tady tím gestem cítil jako velkej geroj,‭ ‬chtělo se mi brečet,‭ ‬a říkala sem si,‭ ‬já tady mezi ty nuly nepatřím.‭ ‬Já tady prostě nebudu,‭ ‬mě ta ubohost uráží.‭ ‬Před týdnem sem měla flašku whisky a kytku,‭ ‬a tak,‭ ‬a teď mám v ruce polovičního zaplivanýho panáka a kolem sebe bandu idiotů kteří si myslí že si šuknou protože mi dali napít zelené.‭ ‬Sralo mě,‭ ‬že je nepošlu do háje,‭ ‬protože mi za to ani nestojí,‭ ‬a ještě víc mě sralo,‭ ‬že sem před týdnem poslala do háje někoho,‭ ‬kdo si to nezasloužil ani trochu,‭ ‬a sralo mě to natolik,‭ ‬že sem třískla panákem o bar a zapálila si cígo,‭ ‬načež jeden blbeček před sebou začal dramaticky máchat rukou,‭ ‬a dělat tyjátry,‭ ‬že se tam nedá dýchat.‭ ‬Bylo mně do breku,‭ ‬úplně se mně z těch lidí obrátil kufr.‭ ‬Říkala sem si,‭ ‬co se to sakra stalo‭? ‬Proč sem to celej život snášela‭? ‬Dyť mě je pro tohle škoda.‭ ‬V poslední době sem si zvykla,‭ ‬že ať kamkoliv přídu,‭ ‬mám před sebou flašku šáňa,‭ ‬panáky,‭ ‬jakože dobrý pití,‭ ‬žádný sračky,‭ ‬že se vozím taxíkem,‭ ‬a že všechno kolem má prostě úroveň.
Vrátila sem panáka zpátky na bar a odešla sem.‭ ‬Prostě sem tam zůstat nemohla.‭
Myslela sem,‭ ‬že se z toho vyspím,‭ ‬ale nestalo se to.‭ ‬Ráno sem vstala nasraná.‭ ‬Nasraná z toho,‭ ‬že sem celej život snášela idioty,‭ ‬kteří kupovali levný víno a chodili ho chlastat do parku,‭ ‬protože na hospodu neměli peníze.‭ ‬Pak po mně ještě chtěli peníze na půlku nákladů.‭ ‬Ta ubohost.‭ ‬Proč mi to nikdy nevadilo‭? ‬Proč sem něco neudělala‭? ‬Dyť je to hrozný.‭ ‬Vzpomněla sem si,‭ ‬jak sem od jednoho borca dostala na vánoce mýdlo.‭ ‬Který stejně někde ukradl.‭ ‬Vzpomněla sem si,‭ ‬že když mi ňákej borec omylem něco koupil,‭ ‬měsíc mi ještě připomínal,‭ ‬kolik to stálo.‭ ‬Vzpomněla sem si,‭ ‬že za mě nikdo nikdy nezaplatil dovolenou.‭ ‬Byla sem na sebe nasraná.‭ ‬Nic sem s tím nedělala,‭ ‬protože mi to stačilo.‭ ‬Dyť ale sakra já si zasloužím něco lepšího.‭
V devět ráno sem vyrazila do Vaňkovky kupovat repráky.‭ ‬Potřebovala sem vypadnout z domu,‭ ‬myslela sem že provětrám hlavu a zmizí to.‭ ‬Ale to se taky nestalo.‭ ‬Nasranost byla opravdová.‭ ‬Z borečků se to přesypalo na všechno ostatní.‭ ‬Sralo mě,‭ ‬že musím čekat na šalinu,‭ ‬zatímco ostatní si jezdí autem.‭ ‬Jako proč‭? ‬Dyť oni nejsou lepší než já,‭ ‬tak proč jako‭? ‬To mám z toho,‭ ‬že mi málo dycky stačilo.‭ ‬Já sem se nikdy pořádně nedocenila,‭ ‬po ostatních sem to nechtěla.‭ ‬Nechtěla sem po borcích,‭ ‬aby mě brali na večeře,‭ ‬a platila sem za sebe dycky sama.‭ ‬Ale já si to zasloužím,‭ ‬sakra,‭ ‬zasloužím si luxusní restauraci,‭ ‬a číšníka co mi bude dolívat víno,‭ ‬a zasloužím si aby mi někdo oddělal židli od stolu,‭ ‬než si sednu,‭ ‬a zasloužím si aby za mě zaplatil,‭ ‬a zasloužím si odvoz domů.‭ ‬Já to chci všechno zpátky,‭ ‬dyť já sem se prodávala pod cenou.‭ ‬Úplně se mně z toho udělalo blbě.‭
Koupila sem repráky a pak sem chodila bezradně a zdrceně po městě.‭
Na konci procházky sem měla jasno.‭ ‬Tohle už nebude.‭ ‬Zašla sem teda do drogerie,‭ ‬koupit kvalitní šampon,‭ ‬kvalitní kondicionér,‭ ‬pleťovou masku a tak dál.‭ ‬A melounovou vodu.‭ ‬Nejlepší na pití,‭ ‬co může být.‭ ‬Když sem platila,‭ ‬přede mnou stála tlustá ženská s dvouma děckama.‭ ‬Ještě sebou měli vysušenou bábu,‭ ‬která do všeho kecala.‭ ‬Když měla žena platit,‭ ‬babka začla:‭ „‬A tak se jí zeptej,‭ ‬jestli eště dostaneš ten los‭!“
A žena se teda zeptala,‭ ‬jestli dostane za nákup ten stírací los.‭ ‬Prodavačka se na mě podívala zdrceně,‭ ‬já sem se zdrceně usmála,‭ ‬načež začla hledat balíček s losama.‭ ‬Rozprostřela ty losy na pás,‭ ‬načež začla rodinná porada,‭ ‬který losík si asi tak vytáhnou.‭ ‬Po poradě s vyschlou babou jagou teda jeden vybrali a tlusťoška začla dělat šou‭ „‬Tak mám to seškrábat‭? ‬Počkej,‭ ‬vytáhni korunu,‭ ‬babi.‭ ‬No to jsem ale zvědavá...‭“ ‬Když se ukázalo,‭ ‬že vyhrála sluneční brýle‭ (‬cena výrobku‭ ‬30‭ ‬Kč max‭)‬,‭ ‬mařka začla výskat,‭ ‬děcka skákaly,‭ ‬bába zvedala vítězně ruce do vzduchu.‭ ‬Put your hands up in the air...‭
Styděla sem se,‭ ‬že s takovýma lidma musím sdílet jednu planetu.‭
Ale pomalu sem měla plán.‭ ‬Zavolala sem Ondrovi a vyděšeně sem mu vyprávěla,‭ ‬co se stalo,‭ ‬a proč‭ „‬už nechcu zpátky do toho bahna,‭ ‬kde sem byla celej život.‭ ‬Protože můžu chtít víc a chci víc.‭ ‬Cítím se jako hvězda a chci aby se tak ke mně ostatní chovali.‭ ‬Nechci být tolerantní k lůzrům,‭ ‬kteří mě obklopovali doteď.‭“
„Fajn.‭“ ‬Řekl na to Ondráš.‭ „‬Vyšší liga,‭ ‬jo‭?“
„Nechápu proč sem na to nepřišla dřív,‭ ‬byla bych úplně někde jinde.‭ ‬Dycky mi stačil takovej‭ ´‬ten hodnej kluk,‭ ‬kterej mě má rád‭´‬.‭ ‬Mně je na blití.‭ ‬Ztratila sem deset let života s někým,‭ ‬kdo vydělával míň než já,‭ ‬protože víc ani vydělat nechtěl.‭ ‬Spokojil se s málem.‭ ‬Ondro,‭ ‬já už tam nechcu,‭ ‬já do toho strašlivýho světa zpátky nechcu.‭“ ‬Vytvářela sem paniku.‭
„Já tě chápu.‭“ ‬Řekl na to.‭ „‬Ale že to trvalo,‭ ‬než ses probudila,‭ ‬že‭?“
„Nech toho.‭ ‬Řekni mně co mám dělat.‭“
Ondráš mě poslal do Peeku pro šaty,‭ ‬a taky koupit boty na podpatku.‭ ‬Všechno sem odkývala.‭ ‬Hlavně mě neposílejte zpátky.‭ „‬Něco s tím uděláme‭“ ‬Řekl potom.‭ „‬Ale pamatuj si,‭ ‬že šaty a boty ti budou k ničemu,‭ ‬pokud se budeš furt chovat tak jako tenkrát v pátek.‭ ‬Tos fakt zesrala.‭“

S Aničkou sem navštívila pedagogickou poradnu.‭ ‬Kvůli vyjádření pro školku.‭ ‬A nastal obrat.‭ ‬Doteď všichni tvrdili,‭ ‬hlavně ve školce,‭ ‬že je na školu nepřipravená,‭ ‬skoro až nemožná,‭ ‬a že rozhodně nastoupit nemůže protože má problémy s kolektivem.‭ ‬Zařídila sem teda odklad,‭ ‬protože sem myslela,‭ ‬že dělám to nejlepší,‭ ‬jenomže doktorka z poradny se vyšetřením zabývala dva dny,‭ ‬a pak mi oznámila,‭ ‬že Andulka je moc chytrá,‭ ‬spíš má navrch a je prostě nutný ji do té školy dat už teď,‭ ‬protože jinak to bude prostě průšvih.‭ ‬Uznala sem,‭ ‬že má pravdu,‭ ‬měla sem vztek že mi to nikdo neřekl dřív,‭ ‬a taky sem měla vztek na sebe,‭ ‬že sem to neviděla.‭ ‬Zašla sem teda do školy,‭ ‬a pokusila sem se zvrátit odklad školní docházky.‭ ‬Zatím je to v jednání.
Doma sem se rozbrečela při představě,‭ ‬že by moje malá holčička měla už teď nastoupit do školy,‭ ‬protože,‭ ‬sakra...‭ ‬čas je krutej.

13 komentářů:

  1. Ahoj Jano,popsala jsi to výstižně.
    Mrkni sem:
    http://www.christabel.bloguje.cz...
    :)
    Určitě dostaneš, co chceš.
    A Ondráš má asi pravdu;)

    Ráda Tě čtu.

    OdpovědětVymazat
  2. Christabel, úžasná shoda, bezvadný článek. Velkorysost. To je to slovo. To je to správný slovo!
    Díky :)

    OdpovědětVymazat
  3. :)Bylo mi potěšením.
    Za článek jsem to sice v komentářích trošku schytala, ale to nás, děvčata, která vědí, co chtějí, nemůže rozhodit;)

    OdpovědětVymazat
  4. Neni lodicka jako lodicka...co treba tohle? http://www.sinistersoles.com....htm
    nebo http://www.sinistersoles.com....htm

    Ja miluju boty na podpadku...a nasrat vsem co maji blbe kecy
    Vitej v novem zivote :)))

    OdpovědětVymazat
  5. Gugu, ta Dexterovská bota je dokonalá, akorát tak pro mě :) Jako, celý story se sháněním bot bylo dost zajímavý. Strávila sem v nákupním centru a ve městě šest hodin. Problém je, že když mám představu o botě, tak je tak konkrétní, že jdu kupovat svou představu, kterou pochopitelně nikde nemají. Takže sem z hodiny na hodinu slevovala ze svých požadavků, ale i tak sem nesehnala nic. Všechno je tak bez nápadu až hrůza. Boty na korkových platformách, který tady všude cpou, mě fakt nemohly oslovit. Takže, nová žena, vyšší liga, si nakonec koupila boty u ťamanů. Pche. Celej týden je rozcházím, mám puchýře velikosti mexického dolaru, takže sem ještě musela pořídit náplasti na puchýře. Počítám stejně, že se na příští akci uvedu tím, že sebou škrábnu rovnou u vchodu, ať všichni vidí, s jakou hvězdou mají tu čest. Ale já se nevzdám!

    OdpovědětVymazat
  6. Kowakova, miluju tvoje psaní, boty neboty... ta přímost a nadhled... děláš to skvěle!

    OdpovědětVymazat
  7. Snowgirl: Díky moc, tohle prostě potěší :)

    OdpovědětVymazat
  8. prostě jseš miláček davů :)

    OdpovědětVymazat
  9. Me to neda - nezmoudrelas tim ze odesel Kif? kvalitativni propad ? :-) nechcu nic naznacovat, jako laska a tak, jenom si tak rikam, ze to co ztratime muze byt dost dulezite, spadne stit nebo co... ale jinak drzim palce :-)

    OdpovědětVymazat
  10. danikana: Řekla bych, že Kif s tím vůbec nemá co dělat. Byl a není a ten už neovlivňuje nic. Mohlo by to být jedině tak, že všechno co se v minulosti stalo, má smysl pro to, aby to vylepšilo budoucnost. Pak by měl stejný význam jako všichni ostatní.
    Né fakt, to spustil ten poloviční panák, ten za to celý může :))

    OdpovědětVymazat
  11. Vykašli se na práci a PIŠ! Vždyť ty jsi Viewegh v sukních, hm v riflich...

    OdpovědětVymazat
  12. a já se teď dočet, že kdesi v pohodě byli portishead. dělám smutné brum.

    OdpovědětVymazat